greekflag
walks
WANDELINGEN
it nl de fr uk ru PL BG CS HU RO SK

Startend vanuit de camping kun je prachtige wandelingen maken langs de kust en het binnenland in. Zelfs zo dichtbij het drukke Sidari kan je volop genieten van de rust en de prachtige landschappen en uitzichten. We hebben een aantal foto’s gemaakt gedurende de wandelingen om een indruk te geven van de directe omgeving. Er zijn een aantal wandelbeschrijvingen en ook detailkaarten die je bij de receptie kunt lenen, hier een voorbeeld van een wandeling:

Corfu –Sidari Karoussades WANDELING 1
(3 uur wandelen in stevig tempo, 4 à 5 uur rustig aan met pauzes)

map corfu

Klik op de kaart om een PDF-bestand met grotere kaart van Corfu-Noord te openen.
Klik op de kaart om een PDF-bestand met grotere kaart van deze wandeling te openen.

Neem vanuit de camping de achteruitgang, of loop links om de camping heen en ga richting het klooster Agios Ioannis, ga tot boven bij het klooster en steek het betonnen ronde plein rechts schuin over met de cipressen aan je linkerhand, meteen na de cipressen links tussen een dadelboom en een palm door, links langs een huisje, volg dan een pad wat daarachter ligt en ga links naast een hek over laaghangend prikkeldraad. Volg dan de onverharde weg omhoog, (achter je een mooi uitzicht over de baai van Sidari), de weg blijf continu stijgen, bovenaan komt een lichte daling met open landschap (uitzicht op Albanië). Na een korte steile klim (op beton) eerst links 2 huizen, daarna rechts ook 1 huis. Sla daar, in de scherpe bocht naar rechts, links af . Volg het weggetje rechtdoor (niet links afbuigen). Kort daarna komt er een bocht naar rechts, ga daar recht door tot aan een hek met nr. 99. Daal dan links af steil naar beneden over een smal pad (eerst met olijfnetten, voorzichtig), blijf afdalen tot aankomst op een terras met groenteaanplant, ga dan richting grote olijfbomen door het veld.
Houdt rechts aan. Neem rechts de onverharde weg die op kort later op de geasfalteerde weg naar Yaló beach uit komt. Sla links af en korte tijd later komt het strand van Yaló in zicht. Verder door naar Agios Andreas en Karoussades.
Steek daar langs het strand het stroompje over en vervolg de verharde weg die erg steil omhoog gaat. Kort daarna komt er een T-kruising, sla links af naar Agios Andreas. De weg buigt naar rechts, vervolg de weg dalend, die tussen huizen door gaat, o.a. huize ‘Eleni”. Bij de taverna Andreas, hou rechts aan en ga steil naar beneden naar het strand. Ga langs het strand naar de haven, een beetje meer landinwaarts nog aan het strand staat het Visrestaurant de Three Brothers. (Eventueel tijd voor een pauze). Ga dan vervolgens verder langs het strand, na ongeveer 80 meter kom je op een asfaltweg. Ga daar rechts af. Kort daarna staat aan de rechterhand een kleine Taverna Akrogiali (Agnos). Volg de weg landinwaarts tot aan de grote weg Sidari-Roda. Ga links af de grote weg op en meteen rechts er weer af een onverharde weg in. Deze kronkelt door de vallei, houd steeds de grote onverharde weg aan, er zijn wel steeds kleine weggetjes die afslaan, maar de grote onverharde weg is duidelijk te herkennen. Het laatste stuk gaat steil omhoog, ga eenmaal op de grote asfaltweg aangekomen rechts af. Volg de grote weg naar Karoussades, sla na een grote pijnboom en een monument scherp rechtsaf en volg de weg Karoussades in. Op het “plein” waar ook de bakkerszaak aan ligt, ga je links af, steil omhoog. Bij het standbeeld van Constantinos Theotokis rechtsaf slaan, de weg kronkelt nog wat naar boven door een deel van Karoussades, daarna daalt de weg richting Sidari. Ga op het eerste kruispunt, waar eigenlijk twee paralelle wegen elkaar even raken rechtsaf de grote weg op naar Roda en meteen weer links af een betonnen weggetje in, (met aan je rechterhand een kippenhok) dat na een steil stuk beton onverhard wordt. Volg het weggetje tot je bij een rij cipressen komt, sla daar links af (korte tijd later staat villa Dora aan de linkerkant) op de verharde weg die terug naar de camping voert.

(Copyright:A.J. van der Veen)

Dolphin Camping Walk 2: 12.1 KM

street
www.dolphin-camping.gr

it nl de fr uk ru PL BG CS HU RO SK
(click for your language)